Uśmiechnięta kobieta myjąca zęby

Leczenie laserem

By zapewnić jak najlepsze samopoczucie pacjentów, zabiegi w jamie ustnej wykonujemy technika laserową. Leczenie laserem jest bezkrwawe i bezbolesne. Dodatkowo nie powoduje żadnych istotnych powikłań i co za tym idzie, skraca czas leczenia. Rany goją się szybko, nie pozostawiając blizn.

W naszym gabinecie prowadzimy leczenie laserem wszystkich grup wiekowych:

• u dzieci – najczęstszym zabiegiem jest usuwanie wędzidełka wargi górnej, dolnej i języka. Stosując tę metodę, mamy pewność, że wędzidełko nie odrośnie (co zdarza się przy wykonywaniu cięcia skalpelem). Dodatkowo nie trzeba zakładać szwów,
  • u dorosłych – wykonujemy plastykę dziąseł przed protezowaniem, odsłanianie implantu, zajmujemy się wypalaniem brodawek oraz usuwaniem włókniaków.

Działanie lasera w leczeniu stomatologicznym

Laser wykazuje szerokie działanie w leczeniu stomatologicznym. Wykorzystywany jest w zabiegach kanałowych. Jego działanie polega na fotoaktywnej dezynfekcji kanału, co wspomaga eliminację bakterii chorobotwórczych i zwiększa efektywność tegoż leczenia.

Promieniowanie laserowe jest dobrze pochłaniane przez tkanki miękkie, natomiast w tkankach twardych jego działanie ogranicza się do procesów nadtapiania i rekrystalizacji powierzchniowych warstw szkliwa i zębiny. Laser poprawia terapeutyczne skutki zabiegów, zmniejsza ryzyko infekcji oraz przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek. Dodatkowo laser działa:

• przeciwbólowo – co wykorzystujemy do leczenia nerwobólów, a także przy stomatopatiach protetycznych, ropniach przyzębia, paradontopatiach, obrzękach, opryszczce wargowej, zapaleniach miazgi. Dodatkowo stosujemy go przed rozpoczęciem opracowywania ubytku próchnicowego (podnosi próg bólu i sprawia, że leczenie jest mniej bolesne dla pacjenta),
  • przeciwzapalne - likwiduje ogniska zapalne,
  • przyspiesza gojenie ran – co wykorzystujemy przy przewlekłych zapaleniach tkanki około zębowej.

dolny zgryz

Zastosowanie lasera w chirurgii jamy ustnej

Najszersze pole zastosowań lasera to zabiegi na tkankach miękkich jamy ustnej. Z tego względu podczas zabiegów chirurgicznych wykorzystujemy działanie lasera. Kontrolowany efekt cięcia uzyskujemy dzięki temu, że zogniskowana energia promieniowania zmienia się w ciepło. Cięcie odbywa się bezkontaktowo, a aplikator zabiegowy jest oddalony od pola operacyjnego. W ten sposób chirurg ma dobrą widoczność i wygodny dostęp do miejsca zabiegu

Laser jest szczególnie efektywny w usuwaniu wczesnych zmian chorobowych takich jak nadziąślaki, włókniaki, i brodawczaki, w przecinaniu wędzidełek warg i języka, w pogłębieniu przedsionka, w wycinaniu przerośniętych dziąseł, w usuwaniu naczyniowych zmian chorobowych, w przygotowywaniu jamy ustnej do protezowania. Dodatkowo laser w zabiegach bezkontaktowych wykazuje działanie:

• hemostatyczne - eliminuje konieczność zakładania szwów
  • sterylizujące - ranę można pozostawić bez zabezpieczenia opatrunkiem.
  • przeciwzapalne - zmniejszające miejscowy odczyn zapalny
  • przyspiesza gojenie ran – co wykorzystujemy po zabiegach ekstrakcji, resekcji i przecinania wędzidełka,
  • zmniejszające krwawienie – urządzenie to podczas cięcia koaguluje naczynia krwionośne w trakcie zabiegu chirurgicznego, a zatem jest nieocenione przy usuwaniu zmian chorobowych wysoce ukrwionych narządów, np. języka,
  • ogranicza bliznowacenie i skurcz tkanek.

Laserowe wycinanie wędzidełka, nadziąślaków, brodawek

Wykonujemy laserowe wycinanie wędzidełka. Zabieg jest bezbolesny dla pacjenta, przeprowadzamy go w znieczuleniu miejscowym. Podcięcie wędzidełka języka może poprawić wymowę u pacjentów, a także sprawić, że leczenie ortodontyczne będzie skuteczniejsze.

Zajmujemy się również usuwaniem nadziąślaków. Są to zmiany w błonie śluzowej w okolicy dziąsła, które powinny być podane diagnostyce histopatologicznej. Przyczynami występowania nadziąślaków mogą być zmiany hormonalne, nieodpowiednia dieta, choroby przyzębia, uraz, czy nieprawidłowa higiena jamy ustnej. Za pomocą lasera usuwamy także brodawki.

znamiona na szyi

Metoda laserowego wycinania przynosi wiele korzyści, zarówno dla pacjenta, jak i dla lekarza. Z tego względu jest coraz częściej stosowana w gabinetach, zastępując klasyczne narzędzia stosowane w chirurgii.

Laserowe leczenie aft i opryszczki

Oferujemy laserowe leczenie opryszczki. Komórki chorobowe powodujące opryszczkę poddawane są działaniu promieniowania laserowego i ulegają zniszczeniu. Dzięki temu pacjent nie odczuwa nieprzyjemnych objawów swędzenia i pieczenia, a opryszczka znika w ciągu 2 dni.

Zajmujemy się również leczeniem aft za pomocą lasera. Afty są drobnymi owrzodzeniami pojawiającymi się w jamie ustnej. Stosując laser na zmiany chorobowe, uzyskujemy działanie przeciwbólowe. Leczenie jest precyzyjne, ponieważ wiązka promieniowania trafia dokładnie w miejsce owrzodzenia.